Tässä "kesälomaa" viettäessäni, olen tarkkaillut Velhoa ja sen suhtautumista muuhun perheeseeni, tarkkailuni on aina päätynyt siihen että saan kieltää sitä jostain. Sillä ei yksinkertaisesti ole minkään näköistä kunnioitusta ketään muita kohtaan kuin minua, isääni ja veljeäni. Isä ja veli ei hirveästi perusta siitä, mörähtää aina vähän jos tulee liian lähelle, tai kun sen hömpötys menee yli. Kun taas naisväki eli äiti, pikkusisko ja kaksi isosiskoani (jotka ei asu enää kotona) saavan kärsiä kuraisista tassun jäljistä paidassa, kuolasta housuissa ja pepusta sylissä/jaloilla sekä komentelevasta haukusta joka on niin hauskaa! 
Joukkoon mahtuu vielä isovanhempani, joita Veikka kusettaa 6-0, kuseskelee mummun kukkalaatikoiden päälle yms. pihatavaroiden päälle (mitä ei muuten tee ikinä minun läsnäollessani vaan juoksee pellolle tekemään tarpeensa, kuten on opetettu), hyppii ja näpistelee tavaroita, saattaa näpsiä ja tänään kuulema ottanut mummua hihasta ja alkanut repimään. Mummu vain nauroi että onpas se hölmö, vähän kovaotteinen, mutta antaa pennun leikkiä! mummu on siis täysin terve, vaikka vaikuttaa hieman höperöltä 8-)
Pennun, niin.. Onhan se vielä pentu, mutta pennullakin on rajansa. Silloinkun itse olen maisemissa, se vain loikoilee, mutta kun se tietää että olen tekemässä jotain ja en jouda katsomaan sen tekemisiä, niin kyllä silloin muuten tulee taas tehtyä ja paljon.
Tästä syystä Velho on saanut viettää ketjun päässä parituntia päivässä, sen aikaa kun minä rakennan W:lle häkkiä.

Ongelmaan ei löydy ratkaisua tähän hätään, täytyy vain jaksaa jankuttaa mummoille ja papoille että sitä saa kieltää tyhmyyksistä ja olisi kiva jos mentäisiin yhteisillä pelisäännöillä.
Tässä pelottaa tulevat 3 päivää, sillä mulla on edessä Kokkolalaista elämää ja Veikka ei tule mukaan, se jää pikkusiskoni hoidettavaksi... Valitettavasti en ole löytänyt pätevää syytä että saisin jäädä kotiin, tai että saisin ottaa sen mukaan. Kyllä, en nauti lomareissuista ilman koiriani, ellei hoitopaikkana toimisi jonkinmoinen pommisuoja kahleineen.


Antakaa paniikkia kärsivälle jonkinnäköinen verenpainelääkitys + rauhoittavia, tulkaa joku kouluttamaan perhe Peepäätä!